ustalanie strategii marketingowej

Czy praca jako SEO jest dla Ciebie?

SEO to skrót od angielskiego zwrotu search engine optimization. Dotyczy on optymalizacji stron pod wyszukiwarki internetowe. Prościej mówiąc, gdy wpisujemy jakiś termin w wyszukiwarce internetowej i klikamy ” wyszukaj „. Internet wyrzuca nam treści, które najbardziej pasują do tego co wpisaliśmy w wyszukiwarkę. Dzieje się to na podstawie słów kluczowych. Algorytm wyszukuje słowa klucze na stronie ale również w ich ”magazynach”. Na tej podstawie wyniki wyszukiwania podlegają procesowi o nazwie pozycjonowanie.
Chwila, chwila, jakich magazynach? Magazyny to specjalne strony, dołączone do strony głównej na których znajdują się teksty pisane przez SEO właśnie. Osoby zajmujące te stanowiska mają za zadanie pisać teksty, by pompować strony internetowe na szczyt wyników wyszukiwań.
W jaki sposób?
Odbywa się to na bardzo prostej zasadzie. Taka osoba dostaje zlecenie na tekst. Ma w nim zawrzeć konkretną liczbę znaków, liczonych wraz ze spacjami. Ma zawrzeć w nim podane słowa kluczowe w określonej ilości.Oczywiście, należy pamiętać że tekst musi być napisany poprawnie. Błędy ortograficzne czy interpunkcyjne nie są tolerowane w tym zawodzie. Treść tekstu musi być napisana na temat ale nie potrzeba do niej specjalistycznej wiedzy. Wystarczy by to co napiszemy było składne, miało sens i było na temat.
Ważnym elementem w tekście pisanym po SEO jest tytuł https://tomaszramotowski.pl/jak-samemu-pozycjonowac-strone-w-google/. Należy pamiętać, by był on chwytliwy, w końcu to tytuł decyduje o tym czy klikniemy i przeczytamy dany artykuł. Najlepiej klikają się tytuły, w których są podane konkretne liczby, te w których zadajemy pytania do czytelników, wskazujemy że mamy odpowiedzi na ich pytania.
Co prawda teksty te najczęściej nie są czytane czy publikowane jako artykuły, ale przy ich tworzeniu panują właśnie takie zasady.
Ile można zarobić za pozycjonowanie stron?
Jest z tym różnie ale zazwyczaj jest to kilka złotych za 1000 znaków ze spacjami. Jest to jednak zależne od portali na których pracujesz czy od jakości tekstu. Są teksty preclowe, czyli najmniej istotne za które płacone są najniższe wynagrodzenia jak i teksty specjalistyczne lub opisy katalogów za które wynagrodzenie może być kilkukrotnie wyższe. Jeśli masz ” lekkie pióro „, lubisz bawić się słowem i szybko piszesz na klawiaturze, możesz śmiało spróbować.